Prázdninový výprodej, slevy na vybrané produkty. Akce prodloužena do 01.10.2023

Infolinka

+420 543 216 031

Jaký vybrat pohon vozíku?

Nejpoužívanějším typem jsou dieselové vozíky. Mají svoji tradici, jsou silné, ze všech pohonů jsou nejlevnější na pořízení a tankování je jednoduché. Navíc u staršího vozíku není složité takový motor opravit. Nejsou tak ekologické jako ostatní pohony a jsou vhodné zejména pro venkovní použití, vzhledem k výfukovým plynům. Při použití přídavných filtrů je ale možné jejich použití i uvnitř.

Druhým pohonem do rodiny spalovacích motorů je plyn. Rozšířenější LPG nebo méně využívané CNG. Vozíky jsou podstatně méně „smradlavé“ než dieselové a jsou tak vhodné pro kombinaci vnitřního i venkovního použití. Některé zákazníky odrazuje doplňování plynu, avšak dnes je množství firem, které Vám bezplatně pronajmou lahve, které jen vyměňujete na vozíku a při jejich spotřebování je přijedou vyměnit za plné. Takže „jednodušší to už být nemůže“.

Čím dál více využívaným typem pohonu je elektřina. Hlavně z důvodu nulových emisí, ale také díky technologickému pokroku. Vozíky jsou tiché, čisté, s přesným ovládáním na malém prostoru a hodí se tak výborně pro vnitřní použití. Jsou nejdražší na pořízení, nicméně jejich provoz je nejlevnější, a to jak z pohledu dobíjení, tak servisu. Návratnost vyšší investice, oproti spalovacím motorům, může být podle počtu ujetých motohodin zpět i do 4 let. Nejslabším místem vozíku jsou drahé baterie, které se nabíjí několik hodin, nesprávným používáním a údržbou rychleji degradují a je potřeba mít dobře odvětrávané nabíjecí místo. Všechny tyto nevýhody vyřešila nově nastupující technologie lithium iontových (Li-Ion) baterií, tak jak ji známe například z baterií mobilních telefonů. Životnost baterií se díky tomu několikanásobně prodloužila a významně se snížily nároky na disciplínu při používání baterie.

Každý typ pohonu má v praxi své místo, i když v poslední době se čím dál více využívá pohon elektrický. Vždy je však potřeba se podívat konkrétněji na potřeby každého provozu a podle toho vybrat nejvíce vyhovující pohon.

Ze zákulisí naší práce

Sledujte více na